290,000 تومان

موجود در انبار

بازی فکری آمون رع یک بازی استراتژیک جذاب است که در آن حراجی ، بلوف زنی و مدیریت سرمایه خواهید داشت. این بازی برای گروه سنی 14 سال به بالا طراحی شده است، بین تعداد 2 تا 5 بازیکن دارد و حدودا 45 دقیقه به طول می انجامد.

شناسه محصول: 12286
موضوع

استراتژیک , بازی رومیزی و BoardGame

رده سنی

8 سال به بالا , نوجوان و بزرگسال

تعداد بازیکن

2 , 3 , 4 , 5

معرفی بازی فکری آمون رع

بازی فکری آمون رع یک بازی استراتژیک جذاب است که در آن حراجی ، بلوف زنی و مدیریت سرمایه خواهید داشت. این بازی برای گروه سنی 14 سال به بالا طراحی شده است، بین تعداد 2 تا 5 بازیکن دارد و حدودا 45 دقیقه به طول می انجامد.

محتویات بازی آمون رع

۱ عدد صفحه بازی پشت جعبه

۹۵ عدد کارت

5 عدد مهره پلاستیکی بازیکن

۱ عدد نشان مقوایی معبد

۱ عدد نشان مقوایی نفر اول

۴۰ عدد نشان مقوایی افتخار

۸۲ عدد نشان مقوایی هرم

آموزش بازی آمون رع

این بازی در سه دور چهار مرحله ای انجام می شود.

• حراجی
• پیشکش
• 
• 
در مرحله‌ی اول در یک حراجی ولایت‌های مورد نظرتان را به دست می آورید و بر اساس ولایات خریداری شده و سکه های باقیمانده روند بازی شما شکل می گیرد.

هر ولایت تعدادی هرم، مزرعه، کاروان و آنخ دارد و شما با بهره گیری از هرم ها نشان افتخار کسب می کنید، مزارع و کاروان‌ها برای شما ایجاد درآمد میکنند و آنخ ها بازیکن شروع کننده دور بعد را مشخص می کنند.

پس باید ولایتی را انتخاب کنید که بهترین نتیجه را برای شما ایجاد و مسیر مناسبی را برای ادامه بازی برای شما فراهم کند.

چیدمان بازی آمون رع

در بازی آمون رع 5 دسته کارت رنگی پول وجود دارد و هر بازیکن یک رنگ را انتخاب کرده و بقیه کارتها کنار گذاشته می شوند. همچنین سه دسته 15 تایی کارت ولایت در بازی آمون رع وجود دارد که در هر دور بازی برای یکی از آن دسته ها مزایده برگزار می شود.

سایر المان های بازی را روی میز و در دسترس همه قرار دهید و هر بازیکنی مهره پلاستیکی هم رنگ کارت های خودش را در نقطه شروع صفحه بازی قرار دهد و به هر نفر یک کارت راهنما داده می شود.

در اینجا مراحل 4 گانه هر دست بازی را به تفصیل توضیح میدهیم.

مرحله 1: برگزاری مزایده

بازیکنی که سن بیشتری نسبت به بقیه دارد کارت نشان معبد را دریافت میکند و شروع کننده مزایده خواهد بود. قبل از شروع مزایده همه ی بازیکنان از بین کارت های پولی که در اختیار دارند 5 کارت که مجموع اعتبارآنها 14 بشود را جدا کرده و به رو در مقابل خود قرار میدهند ( کارت با اعتبار صفر حتما باید درون این 5 کارت باشد.) سپس به اندازه 3 برابر تعداد بازیکنان کارت ولایت جدا کرده و بقیه کنار گذاشته می شوند.

در مزایده مرحله اول به تعداد بازیکنان ، کارت ولایت شماره یک روی میز چیده می شود و نفر اول یکی از کارت های پولی خود را به عنوان پیشنهاد خرید ، زیر کارت ولایت دلخواه خود قرار می دهد. اگر نفر بعد همین کارت را بخواهد باید پیشنهاد بیشتری ارائه دهد. ( در این حالت کارت خود را سرجای کارت نفر قبل قرار داده و کارت قبلی به دست صاحبش بر میگردد. این روند ادامه پیدا میکند تا همه ی بازیکنان نفری یک کارت ولایت خریداری کرده باشند. در این حالت همه ی کارت هایی که به عنوان پیشنهاد ارائه شده اند بجز کارت صفر از بازی خارج می شوند و هر کدام از بازیکنان کارت ولایتی که خریداری کرده اند را برای خود بر می دارند. کارت صفر هم به دست صاحبش باز می گردد.

مزایده مرحله اول برای سایر کارت های ولایت شماره یک هم تکرار می شود تا به تعداد بازیکنان، کارت ولایت دست همه باشد. سپس همه ی بازیکنان کارت های ولایت خود را به رو جلوی خود میچینند.

نکته : وقتی یک دور مزایده به اتمام می رسد، نفر اول دور بعد کسی است که مجموع آنخ های روی کارت های او از همه بیشتر باشد. در صورت تساوی تعداد آنخ ها نوبت در جهت عقربه های ساعت به نزدیکترین فرد به نفر قبل می رسد.

مرحله 2 : پیشکش

در این مرحله تمام بازیکنان باید مقداری پول پیشکش خدای بازی کنند. به این صورت که همه ی کارت های پول باقی مانده در دست خود را برمیدارند و از بین آنها مبلغی را به عنوان پیشکش به پشت روی میز قرار میدهند. وقتی همه ی بازیکنان پیشکشی خود را تقدیم خدای بازی کردند همه ی کارت ها رو می شود و به این ترتیب عمل می شود:
به بازیکنی که بیشترین پیشکشی را تقدیم کرده باشد 3 کارت هرم داده می شود. نفر دوم 2 کارت و سایر بازیکنان 1 کارت دریافت می کنند. ولی بازیکنی که کارت صفر خود را پیشکش کرده باشد چیزی دریافت نمیکند.

در صورتی که دو بازیکن مبلغ مساوی پیشکش کنند فردی که نشان معبد را داشته باشد و یا در جهت عقربه های ساعت به نشان دار نزدیکتر باشد رتبه بالاتری می گیرد.