549,000 تومان

در انبار موجود نمی باشد

بازی جاده ابریشم یک سه گانه جذاب و اعتیاد آوره که هم به تنهایی و هم ترکیبی میتونه انجام بشه. می تونید بازی رو به 7 شیوه مختلف همراه با بی نهایت استراتژی انجام بدید.

شناسه محصول: 12353
موضوع

استراتژیک , بازی رومیزی و BoardGame

رده سنی

8 سال به بالا , نوجوان و بزرگسال

تعداد بازیکن

2 , 3 , 4

معرفی بازی جاده ابریشم (شگفتی های شرق)

بازی جاده ابریشم یک سه گانه جذاب و اعتیاد آوره که هم به تنهایی و هم ترکیبی میتونه انجام بشه. دراین بازی می تونید به 7 شیوه مختلف بازی رو انجام بدید همراه با بی نهایت استراتژی مختلف.

این بازی سه گانه سه دوره مختلف داد و ستدی رو نشون میده که در هر بازی شما با داد و ستد در اون دوره زمانی آشنا میشید و می تونید استراتژی های مختلف و زیادی رو به کار بگیرید تا در رقابت با تاجرهای مختلف موفق بشید و به پول و شهرت زیاد برسید.

خب تو بازی قراره که به دنیای جاده ابریشم وارد شیم و در نقش یک تاجر کاربلد به شهرت و موفقیت برسیم.حالا چه جوری؟

همون طور که میدونید راه یابی به بازار های سودآور جدید اونم در رقابت با بازرگانان مختلف کار سختیه. اما نگران نباشید ما تو این بازی استراتژی های مختلفی رو برای کشف جزایر ادویه شگفت آور در اندونزی به کار می گیریم.

اولین کاری که به عنوان یه تاجر باید انجام بدیم اینه که به دریا بریم و پایگاهی برای خودمون ایجاد کنیم و یک شبکه قدرتمند تجاری ایجاد کنیم.

داستان بازی جاده ابریشم (شگفتی های شرق)

این بازی برگرفته از بازی Eastern Wonders  هست و داستان این بازی در اواسط قرن 15 اتفاق می افته.در این زمان بود که پیدایش راه های دریایی به آسیا باعث رقابت بین تاجران شد و خب طبیعیه که هر تاجر دوست داره اولین نفری باشه که به این بازار راه پیدا میکنه و از این جاست که داستان بازی جذاب راه ابریشم شروع میشه.

تعداد بازیکنان

تعداد بازیکنان بازی روی جعبه 2 تا 4 نفر ذکر شده اما نکته ای که وجود داره اینه که این بازی رو به تنهایی هم میتونید انجام بدید. همچنین میتونید با نسخه تجارت و دنیای ادویه و حتی یک دنیای جدید ترکیب کرده و 4 بازی منحصر به فرد ایجاد کنید.

رده سنی

این بازی برای کودکان 8 سال به بالا طراحی شده. یعنی چی؟

یعنی کودک/ نوجوون / جوون و حتی افراد پیر هم میتونن این بازی رو به راحتی انجام بدن.

یه نکته ای هم که وجود داره اینه که چون این بازی دارای قطعات ریزی هست دور از دسترس کوچولوهای زیرسه سال قرارشون بدید تا خدای ناکرده اتفاقی براشون نیافته.

مدت زمان بازی

این بازی جذاب حدودا بین 30 تا 45  دقیقه زمان میبره که مطمئنم انقدر درگیر تجارت ادویه و شگفتی های دنیای شرق میشید که گذر زمان رو حس نمی کنید.

محتویات جعبه:

4 کارت بازیکن/ 4قایق / 24 ژتون بازار / 4 ژتون دریا / 4 ژتون بندر / 27 ژتون امتیاز / 20 ژتون پاداش / 80 پایگاه / 4 ظرف / 105 مکعب

چیدمان بازی جاده ابریشم (شگفتی های شرق)

چیدمان بازی رو به شکل زیر انجام بدید:

  1. ژتون های بازار دارای علامت تجاری متفاوتی هستند.از هر علامت یکی رو کنار بگذارید و بقیه رو بر بزنید. (پیشنهاد میشه اگر بازی اول شماست نقشه رو مطابق شکل B بچینید.)
  2. ژتون های بندر باید در 4 گوشه نقشه قرار بگیرند.
  3. ژتون های امتیاز به جز ژتون بندر متروکه رو بر بزنید و کنار نقشه به پشت قرار بدید. بعد 4 ژتون رو برداشته و روی هریک از بنادر یک ژتون قرار بدید. حالا ژتون F رو با ژتون بندر متروکه بر بزنید و این 6 ژتون رو به پشت کنار نقشه قرار بدید.
  4. ژتون های پاداش بر اساس نوع به سه دسته تقسیم میشوند. ستون شامل امتیاز 6و5و4و3 هست که از بیشتر به کمتر روی هم قرار میگیرند.
  5. کارت های بازی رو بین بازیکنان تقسیم کنید. بازیکن دارای سن کمتر شروع کننده بازی هست و کارتی که دارای شکل I هست رو دریافت میکند.
  6. هر بازیکن یک قایق و 20 پایگاه از یک رنگ دریافت میکنه و یک پایگاه در محل روی کارت خود قرار می دهد.
  7. 4 دسته مکعب هارا روی میز بگذارید تا بازیکنان بتوانند مکعب های خودشون رو انتخاب کنند و داخل مخزن در کارت خود قرار بدهند. بازیکنان میتوانند قایق رو روی هر ژتون بازاری که خواستن قرار بدن .مابقی مکعب ها هم به محل ذخیره اصلی برگردونده میشن.

خب حالا بریم سراغ شروع بازی و روش اون

شرح بازی جاده ابریشم (شگفتی های شرق)

به طور کلی هر بازیکن در هر نوبت بازی یک کار را انجام میدهد پس در درجه اول باید قایقتون رو به حرکت در بیارید و بعد یک کار انجام بدید.

برای اولین حرکت میتونید قایقتون رو به صورت رایگان به ژتون بغل منتقل کنید و برای ادامه به ازای هر حرکت قایق میتونید یک مکعب به انتخاب خودتون روی اون ژتون قرار بدید و این کارو تا زمانیکه مکعب دارید میتونید ادامه بدید.

اگر به ژتونی رسیدید که روی اون یک یا چند قایق حضور دارن و میخواهید قایقتون رو روی اون ژتون قرار بدید باید به هر کدوم از صاحبان قایق ها یک مکعب از مخزن اهدا کنید. (مراقب باشید که اگر مکعب کافی برای پرداخت به صاحبان قایق نداشته باشید نمیتونید قایقتون رو در اون ژتون بگذارید.)

اگر قایقتون به ژتونی رسید که  روی اون مکعب وجود داشت میتونید مکعب ها رو به مخزن خودتون ببرید و اگر مکعب و قایق همزمان روی ژتون مد نظرتون بود در درجه اول باید پول قایق ها رو بدید بعد مکعب ها رو به مخزن خودتون ببرید.

بعد از اینکه به یک ژتون رسیدید و یا تصمیم به حرکت نکردن گرفتید سه تا کار میتونید انجام بدید:

  1. انجام کار روی ژتون بازار
  2. انجام کار روی ژتون بندر
  3. عملیات تولید

بازار: اگر قایقتون روی ژتون بازار قرار داشته باشه میتونید یک پایگاه روی اون ژتون بسازید. اگر اولین نفری باشید که روی اون ژتون پایگاه میسازید نیازی به پرداخت هزینه(اهدای مکعب) نیست.اما اگر قبلا پایگاهی روی اون ژتون ساخته شده باشه به ازای هر پایگاه باید یک مکعب پرداخت بشه.(به ازای هر پایگاه دو مکعب دربازی دو نفره). پس از پرداخت هزینه چپ ترین پایگاه رو بردارید و روی ژتون بگذارید.

اگر بعد از پایگاه گذاری یک ستون از کارتتون رو خالی کردید یک ژتون پاداش انتخاب کنید و در کنار کارتتون بذارید.

  1. ژتون پاداش اول: میتونید درطول حرکت بدون هزینه به ژتون بعدی برید.
  2. ژتون پاداش دوم: به میزان امتیازتون در آخر بازی به مجموع امتیازتون اضافه میشه.
  3. ژتون پاداش سوم:میتونید بعد از ساخت پایگاه یکی از مکعب هاتون رو ارتقا بدید.علاوه بر اون در پایان بازی دو امتیاز به مجموع امتیازاتتون اضافه میشه.

حالا مکعب هاتون رو چجوری میتونید ارتقا بدید؟

اول بدونید که درجه ارتقا مکعب ها به این صورته:

مکعب زرد…>مکعب قرمز…>مکعب سبز…>مکعب قهوه ای

حالا برای ارتقا  یک مکعب از محل ذخیره به محل اصلی برمیگردونید و یک مکعب در سطح بعدی اون بر میدارید.

خب حالا که پایگاهتون روی ژتون بازار هست میتونید تجارتی که روی ژتون برای شما مشخص شده رو انجام بدید.مثلا اگر مشخص شده باشه که سه مکعب زرد با یک فلاش به یک مکعب قهوه ای تبدیل شده یعنی اینکه شما میتونید به ترتیب 3یا6یا9 مکعب زرد رو به 1یا2یا3 مکعب قهوه ای تبدیل کنید.

خب حالا میریم سراغ ژتون بندر: اگر قایقتون اومد روی ژتون بندر میتونید با پرداخت مکعب های نشان داده شده ژتون امتیازی دریافت کنید. حالا که ژتون امتیازی رو برداشتید ژتون بعدی که در کنار نقشه قرار داره رو روی ژتون بندر بگذارید.

اگر ژتون رو شده ژتون بندر متروکه بود یعنی بندر بسته است و قابل استفاده نیست.

در صورتیکه ژتون امتیازی در بندر دیگری بدست آوردید در درجه اول ژتون بندر متروکه رو به ژتون اون بندر منتقل کنید سپس ژتون بندر امتیازی رو به ژتونی که قبلا بندر متروکه بود منتقل کنید.

بعد از ژتون بندر نوبت میرسه به عملیات تولید: اگر تصمیم به عملیات تولید گرفتید میتونید 2 مکعب زرد از مخزن بردارید و به محل ذخیره کارتتون اضافه کنید.  

باید توجه کنید که محدودیت ذخیره مکعب در شروع بازی 10 عدد هست و به طور کلی اگر در هر دوره بیشتر از محدوده مشخص شده مکعب داشته باشید باید به انتخاب خودتون مکعب های اضافی رو به محل ذخیره اصلی برگردونید.

پایان بازی جاده ابریشم (شگفتی های شرق)

اگه هرکدوم از بازیکن ها چهارمین ژتون امتیازی خودش رو بدست بیاره بازی با پایان آن دوره تموم میشه .

حالا برای جمع بندی امتیازها و مشخص شدن برنده باید بازیکنان تمام امتیازهای خودشون اعم از ژتون امتیاز/مکان هایی از کارت که خالی موندن و پوششی نداشتن/ژتون های پاداش دارای امتیاز و مکعب های باقی مانده در محل ذخیره کارت(هرکدوم به جز زرد یک امتیاز) رو بشمارن و طبیعتا بازیکنی که بیشترین امتیاز رو داشته باشه برنده میشه. اگر بازیکنی با بازیکن دیگر امتیازاتش مساوی باشه بازیکنی که نوبت دیرتری داشته برنده میشه.

درآخر باید بگیم که بعد از یک دور بازی کردن بازیکنان میتونن نقشه بازی رو با هر شکل و شمایلی که دوست دارن بسازن اما توصیه ای که وجود داره این هست که بازیکنان طوری ژتون هارو بچینن که هر ژتون حداقل با دو ژتون دیگه مجاور باشه.