447,000 تومان

در انبار موجود نمی باشد

این محصول جذاب یه محصول برای آموزش الکترونیک بدون لحیم کاری هست و شامل یک برد اصلی و قطعه های مورد نیاز برای ساخت 25 پروژه آتش نشان هوشمند مثل زنگ اعلام حریق، محافظ جان در برابر آتش سوزی، هشدار گازگرفتگی، آشکارساز اشعه مادون قرمز و… هست.

شناسه محصول: 12467
رده سنی

6 تا 8 سال , 8 سال به بالا

موضوع

سرگرمی , مهارتی حرکتی , آموزش علوم , هیجانی

تعداد بازیکن

1 , 2

معرفی آزمایشگاه آتش نشان هوشمند روبوکارنا

همونطور که خودتون میدونید این روزا بچه ها خیلی کنجکاو هستن که هر وسیله ای چجوری کار میکنه و دنیا هم داره به سمت پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیشتر از وسایل الکترونیک میره.پس موقعیت خوبیه که الکترونیک رو از سنین پایین تر به کودکتون آموزش بدین تا بچه ها از فناوری روز عقب نمونن.

حالا تعریف الکترونیک چیه اصلا؟ واژه الکترونیک از کلمه “الکترون” گرفته شده. الکترونیک شاخه‌ای از فیزیکه که به مطالعه حرکت و رفتار الکترون‌ها می‌پردازه. الکتریسیته به عنوان جریان الکترون‌ها تعریف میشه.

الکتریسیته یه بخش ضروری از زندگی همه ماست. ماشین‌حساب، ساعت‌های دیجیتال، تلفن‌های همراه، رایانه‌ها و تلویزیون، یخچال، مخلوط کن، آسیاب و خیلی چیزای دیگه که ما روزانه باهاش سروکار داریم همه و همه با الکتریسیته کار میکنن.

مقاله: چرا آموزش الکترونیک به کودکان ضروریه؟

وقتی کودکتون کمی با وسایل الکترونیکی کار میکنه چراهای زیادی براش بوجود میاد. در این زمان شما میتونین مفاهیم اولیه الکترونیک رو به کودک کنجکاوتون آموزش بدین. حالا چجوری؟ میتونین از بسته های آموزشی مختلف استفاده کنین که پیشنهاد ما به شما  بسته کمک آموزشی آزمایشگاه آتش نشان هوشمند هست.

این محصول جذاب یه محصول برای آموزش الکترونیک بدون لحیم کاری هست و شامل یک برد اصلی و قطعه های مورد نیاز برای ساخت 25 پروژه آتش نشان هوشمند مثل زنگ اعلام حریق، محافظ جان در برابر آتش سوزی، هشدار گازگرفتگی، آشکارساز اشعه مادون قرمز و هست.

در ادامه کودکتون با کمک خلاقیت خودش میتونه آزمایشگاه الکترونیک مقدماتی و آزمایشگاه الکترونیک پیشرفته رو باهم تلفیق کنه و مدارهای مختلف و ساختنی های جذاب بیشتری بسازه.

این محصول برای کودکان 7 سال به بالا مناسبه و مورد تایید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  و همچنین اموزش و پرورش هست. پس خیالتون از بابت آموزش صحیح و اصولی راحت باشه.

فواید استفاده از آزمایشگاه آتش نشان هوشمند روبوکارنا

با استفاده از این محصول کودکتون میتونه مفاهیم الکترونیک رو یاد بگیره و با قطعات پرکاربرد الکترونیک مانند سنسور مادون قرمز، ترانزیستور، پتانسیومتر، ال ای دی، مقاومت، بازر وآشنا بشه و اونارو به طور کامل یاد بگیره.

بعد از یادگیری کامل این آزمایشگاه هوشمند،جذاب و فن آموز فرزندتون میتونه زنگ اعلام حریق، محافظ جان در برابر آتش سوزی، هشدار گاز گرفتگی، آشکار ساز اشعه مادون قرمز و کلی مدار الکترونیکی دیگه رو بسازه و با اضافه کردن قطعات آزمایشگاه الکترونیک مقدماتی و پیشرفته به مجموعه ای که در اختیارشه میتونه 7 تا مدار جذاب دیگه بسازه که شامل:سیستم اتومات خاموش کننده آتش،پنکه با قابلیت کنترل دور،مدار کنترل صوت و…میشه.

یه بازی کمک آموزشی و این همه مهارت؟ واقعا که بینظیره.

وقتی کودکتون میبینه که این همه مهارت در زمینه الکترونیک بدست آورده خلاقیت،توانایی حل مساله و اعتماد به نفسش زیاد میشه و هوش منطقیش تقویت میشه.

پس از همه نظر این بازی یه بازی فکری،کمک آموزشی تمام عیاره و در خریدش اصلا نباید دچار شک بشین.

محتویات بسته:

  • قطعات الکترونیکی: ال ای دی،مادون قرمز ،بازر Buzzer ، ولوم ،مقاومت ، ترانزیستور، باتری
  • وارنیش
  • کیت اموزشی روبوکارنا(از جنس چوب)

ابعاد جعبه این بازی کمک اموزشی ۲۷ * ۳۷ * ۵ سانتی متر هست.

آموزش نحوه استفاده از آزمایشگاه آتش نشان هوشمند روبوکارنا

تو این قسمت میخوام بهتون بگم که چجوری میتونین مدارهای مختلف بسازین و همچنین نکات ساختش رو بهتون اموزش بدم.

قبلش یه نکته مهم باید بهتون بگم: موقع بستن مدارهایی که سنسور IR دارن، باید حتما روی این سنسور وارنیش بذارین.

  • واسه اینکه ریسه LED بسازین میتونید هر تعداد LED که دوست دارین رو به هم وصل کنین.
  • عملکرد بازر: اگه پایه مثبت بازر رو به پایه مثبت باتری و پایه منفی بازر رو به پایه منفی باتری وصل کنین صدای زنگ هشدار بازر بلند میشه.
  • وقتی LED ها سری میشن، نیاز به ولتاژ بیشتر میشه و به 6 ولت میرسه و با دو باطری روشن نمیشه.پس تو این آزمایش  LED هامون روشن نمیشن.
  • ما سه نوع دیمر داریم:
  1. دیمر نوری(با چرخوندن ولوم نور LED کم و زیاد میشه)
  2. دیمر صوتی(با چرخوندن دیمرمیتونین صدای بازر رو کم و زیاد کنین)
  3. دیمرهمزمان نور و صدا در مدار کنترل نور و صدا (دیمر کنترل کننده میزان جریان ورودی به مداره و با چرخوندش میتونین نور و صدا رو کم و زیاد کنین)
  • چراغ الاکلنگی:

 عملکردش چجوریه؟ ولوم از دو متغیر معکوس ساخته شده. ولوم رو به هر سمتی بچرخونین نور یک LED کم میشه و نور اون یکی LED زیاد میشه. با چرخوندن ولوم میتونین میزان نور ریسه ال ای دی رو کم یا زیاد کنین.

چشم مادون قرمز رو چجوری راه بندازیم؟ منبع آتش یا نور خورشید رو به سنسور مادون قرمز نزدیک کنین. چون هردوشون اشعه مادون قرمز دارن، LED روشن میشه.

راستی دقت کنین که نحوه اتصالات مادون قرمز بر عکس ال ای دی هست.

  • تست ترانزیستور:

ترانزیستور چیه؟ یک کلید الکترونیکیه که به صورت اتومات میتونه جریان برق رو قطع و وصل کنه.تو این مدار با لمس نقطه A و نقطه B، ال ای دی روشن میشه.

  • زنگ خطر آتیش(راه اندازی بازر با IR):

    اگه منبع آتیش یا نور خورشید رو نزدیک کنین چون هردوشون اشعه مادون قرمز دارن،بازر روشن میشه.

  • هشدار دهنده طلوع خورشید(آشکار ساز مادون قرمز):

این مدار رو اگه جلوی خورشید بذارین،اشعه مادون قرمز رو تشخیص میده و ال ای دی و بازر روشن میشن.

  • مدار ساده هشدار آتش با دو نشانگر:

    کودکتون میتونه نشانگر هارو توی دو محیط متفاوت برای هشدار آتیش سوزی نصب کنه.

  • محافظ جان در برابر گاز گرفتگی:

    شما باید سنسور مادون قرمز رو جلوی شعله آتیش بذارین. تا وقتیکه شعله روشن باشه چراغ ال ای دی خاموشه اما به محضی که شعله خاموش بشه ،صدای هشدار دهنده نشتی گاز به هوا میره و ال ای دی هم روشن میشه.

  • اگه ولوم و حساسیت مدار رو تغییر بدین میتونین میزان حساسیت و دقت چشم مادون قرمز رو تنظیم کنین.
  • نگهبان آتش کوره:

    وقتی کوره یا فرهای صنعتی خاموش میشن(شعله آتیش خاموش میشه) چراغمون روشن میشه و هشدار خطر نشت گاز میده.

  • محافظ جان در برابر آتش سوزی:

    چشم مادون قرمز که آتیش رو دید چراغ هشدار ال ای دی روشن میشه.

  • محافظ جان با قابلیت تنظیم حساسیت:

     تو این مدارتا زمانیکه چشم مادون قرمز آتیش رو ببینه، هشدار دهنده غیر فعاله.ولی به محضی که آتیشمون خاموش بشه، مدار هشدار صوتی و نوری فعال میشه و این روندو میتونین با چرخش ولوم کنترل کنین.

  • آشکار ساز مادون قرمز با ولوم تنظیم حساسیت:

    چشم موجود تو مدارمون میتونه اشعه مادون قرمزی که ازآتیش یا نور خورشید   بوجود میاد رو تشخیص بده  و سیستم هشدار رو روشن کنه. راستی با ولوم هم میتونین میزان حساسیت تشخیص چشم رو کنترل کنین.

  • مدار آتش نشان نوری و صوتی:

   تا چشم مادون قرمز آتیش رو دید سیستم هشدارو فعال میکنه.

  • هشدار دهنده آتش:

    سنسور مادون قرمزمون تا آتیش رو ببینه ، ال ای دی و بارز رو فعال میکنه.

  • زنگ اعلام حریق با ولوم قابل تنظیم:

    سنسور مادون قرمز به محضی که آتیش رو تشخیص بده ، هشداردهنده نوری و صوتی رو فعال میکنه.درضمن با چرحوندن ولوم میتونین میزان حساسیت سنسور هم کنترل کنین.

  • ساعت خورشیدی:

    این ساعت هشداردهنده صوتی طلوع خورشید واسه نابیناهاست.حالا چجوریه نحوه کارش؟ تا خورشید طلوع کرد و مادون قرمز به چشم سنسورمون برخورد کرد ،فعال میشه و هشدار طلوع خورشید به صدا در میاد.

  • هشدار دهنده صوتی نشت گاز:

سنسور مادون قرمز رو جلوی آتیش بذارین.به محضی که آتیش وسیله گازسوزمون مثل بخاری یا اجاق گاز خاموش بشه،سیستم هشدار نشت گاز مدار صوتی فعال میشه.

یک سری مدارای ویژه هم وجود دارن که شما میتونین برای دیدن آموزشش به سایت www.robokarena.com در قسمت ویدیوی آموزشی برین و مدارهای جدیدتر و جذاب تر بسازین.اسم این مدارهارو بهتون میگم تا راحت بتونین داخل سایت پیداش کنین:

  1. راه اندارزی موتور با IR
  2. مدار کنترل دور موتور
  3. مدار آتش خاموش کن اتومات
  4. مدار موزیکال با آتش
  5. مدار هشدار دهنده طلوع خورشید برای نابینایان
  6. کنترل صدای موزیکال
  7. هشدار نوری و صوتی آتش سوزی با ولوم تنظیم حساسیت

خب آموزش ساخت مدارهای مختلف و جذابمون هم تموم شد.امیدواریم کودکتون از این بازی کمک آموزشی لذت کافی رو ببره و مهارت های مدنظر بازی رو کسب کنه…

محصولات مشابه این بازی کمک آموزشی:

  • آزمایشگاه رباتیک روبوکارنا
  • آزمایشگاه الکترونیک 1 روبوکارنا (مقدماتی)
  • آزمایشگاه الکترونیک 2 روبوکارنا (پیشرفته)
  • آزمایشگر کوچک_باتری سیب زمینی
  • آزمایشگر کوچک (دنیای مغناطیس)